Thinking of you...

"Sesungguhnya Allah telah membeli dari org2x mukmin,baik diri maupun harta mereka dgn memberikan syurga utk mereka.Mereka berperang utk jalan Allah sehingga mereka membunuh ataupun terbunuh."(9:111)

Tuesday 5 April 2011

Apakah yang kita lakukan dengan masa yg ada??

Salam wbt...


Lamanya aku tak update blog aku sekarang ini....sorry everyone....cuti easter break dah start sekarang.. assignment belum disiap lagi...kerja bertimbun2x....so sekarang ni kena menyusun jadual hidup ku supaya diri ini tidak membuang masa begitu sahaja...

Wahai sahabat-sahabat, janganlah kita membuang masa dengan perkara yg sia-sia, ini adalah peringatan untuk diri ini juga..Hidup di dunia ini hanyalah sementara...Masa yang berlalu tidak dapat kita putar semula walau air mata darah sekalipun kita keluarkan..Masa itu ibarat mata pedang dan emas berlian. Ia juga adalah makhluk Allah..Gunalah ia ke arah kebaikan..Setiap yg bernyawa itu pasti akan merasa mati..Janganlah kita bongkak dan angkuh dengan apa yang kita ada sekarang..Ingatlah semua itu hanyalah sementara..


Masa Itu Emas


Susunlah hidup anda sebaik-baiknya , semoga setiap saat yg kita luangkan adalah ke arah kebaikan dan mencapai mardatillah...Di Akhirat nanti  Allah akan tanya kita, apakah yang kamu lakukan di masa luang kamu di dunia dulu?? Apakah jawapan yg ingin kita jawab di hadapan Allah kelak..Teringat kata-kata Syahid Hassan al-Bana " Tanggungjawab yang kita ada adalah melebihi dengan masa yang kita ada sekarang".Ingatlah wahai remaja sekarang, hidup di dunia sekarang penuh dengan ranjau , mehna dan fitnah dunia..Dunia sekarang sudah ingin sampai ke penghujungnya..Manusia sekarang sudah tidak kenal pahala dan dosa, yang haq dan juga batil, tidak kenal malu ..Semoga kita tidak tergolong dalam golongan sebegini..nauzubillahminzalik..

oklah sekarang ini kena sambung assignment plak...nanti update lagi blog ini bila free lagi...doakan diri ini sentiasa istiqamah di jalan Nya...ameen...wassalam wbt...

No comments:

Post a Comment