Thinking of you...

"Sesungguhnya Allah telah membeli dari org2x mukmin,baik diri maupun harta mereka dgn memberikan syurga utk mereka.Mereka berperang utk jalan Allah sehingga mereka membunuh ataupun terbunuh."(9:111)

Sunday 9 January 2011

It`s getting over..

        Hari ini merupakan hari terakhir bagiku untuk cuti winter..Masa berlalu begitu pantas sekali tanpa aku menyedarinya. Cuti yang ada ini aku telah manfaatkan dengan menghadiri program winter retreat seperti FUIYO 10, banyak ilmu dan ibrah yang aku dapat garap sepanjang menghadiri program tersebut. Dan paling bermakna adalah apabila ukhuwwah fillah yang terjalin dengan sahabat dan adik2x terasa indah sekali.

"Sebenarnya orang-orang yang beriman itu adalah bersaudara, maka damaikanlah di antara dua saudara kamu (yang bertelingkah) itu; dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beroleh rahmat" 
(Al-Hujurat; 49:10)

Selamat bermujadah



    Semangat yang baru harus ku cari untuk memulakan sesi baru ini dan bibit-bibit kemalasan sudah terpancar dlm hatiku, namun aku harus kuat untuk menahan nafsu malas ini..Ya Allah,kau bantulah hambaMu ini dan berikanlah semangat yang kuat untuk aku menempuh perjuangan yang belum selesai ini ...Teaching practise akan bermula tidak lama lagi..Mental dan fizikal ini belum bersedia sepenuhnya lagi untuk mengajar pelajar-pelajar.. 'Essential Teaching Skills book' yang telah di recommend oleh tutorku belum khatam aku baca...oh,bilakah dirimu mahu habis untuk membacanya...Common Muti`ah,u should to finish it..Mungkin kerana leka untuk menghabiskan sebuah novel sejarah Islam 'Salahudin Ayubi Penakluk Jerusalem' ..this book really inspired me to move forward again and again.. semangat jihad yang ditunjukkan oleh beliau dalam menakluk Jerusalem seharusnya menjadi contoh teladan kpd seluruh umat Islam kini..I will share the knowledge that I gained from this book in the new entry insyaAllah coz i`m not finish yet read this book..=)

ok la setakat ini sahaja coretanku untuk kali ini..selamat bermujahadah semua...

Thinking of you...

No comments:

Post a Comment